وکیل مردم

وکیل مردم

در این وبلاگ مصاحبه ها، سخنرانی ها و دیدگاه های دکتر لطف الله سیاهکلی انعکاس داده می شود.

آخرین مطالب

وکیل مردم/هفته نامه رایحه مهر/نظر شما در مورد سیاست خارجه و دیپلماسی منفعلانه چیست و آیا ادامه این روند از سوی مسئولان امر، مناسب است یا به اقتدار بیشتری نیاز است؟
سیاست خارجه ما در جمهوری اسلامی توسط رهبری مشخص می شود و همه مسئولین در این حوزه باید از فرمایشات مقام معظم رهبری تبعیت کنند، به تعبیری باید گفت سیاست خارجه نگاه از بیرون به کشور است و اگر اداره کشور مبتنی بر عزت اصول اسلامی و تفکر انقلابی ما باشد، نگاه جهان به ما نیز از این زاویه خواهد بود. ما در سیاست خارجه باید دقت بسیار داشته باشیم و آنچه را که دستاورد انقلاب بوده به راحتی از دست ندهیم و مسئولین سیاست خارجه نباید شتاب زده عمل نمایند زیرا رفتار طرف خارجی گاهی اوقات فریبنده است و هوشمندانه باید عمل کرد که این هوشمندی را ما در فرمایشات رهبری می بینیم کافی است تنها آن گونه که ایشان می فرمایند عمل نماییم. 

راه برون رفت از معضل مفاسد اقتصادی و مشکلاتی که درحوزه  اقتصاد شاهد آن هستیم در چیست؟ برای مبارزه با اختلاس ها چه باید کرد ؟
برخی از علل ایجاد این مشکل را در تفسیر پذیری قوانین ما می توان نام برد. اما این مشکلات و فساد مالی در تمامی کشور ها و دولت ها وجود داشته  و دارد، علت آن که در دیگر کشور ها این موضوع را مطرح نمی کنند یک جنس بودن همگی آنان است به عنوان مثال در کشور عربستان تمامی مسئولان مال مردم را می دزدند و می خورند اما چون همه مسئولان به این کار کثیف مشغول هستند، دلیلی برای شکایت از هم و معرفی آن به مردم وجود ندارد و اگر دزدی هر کدام مشخص شود بقیه مسئولین نیز رسوا خواهند شد.
معرفی مفاسد اقتصادی در ایران به مردم، نشان از پاک و سلامت بودن این حکومت است . هر چند حتی حداقل دزدی بیت المال از سوی مسئولین کشور قابل توجیه نیست و برخورد حکومت با آنان نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران با کسی تعارف ندارد و با مفسد اقتصادی از هر جناح و با هر وابستگی برخورد شدید خواهد داشت، مانند آن چه در این چند سال اخیر شاهد آن بوده ایم.
بنده توصیه می کنم برای برون رفت از این مشکل مجلس و دولت از یک جناح انتخاب نشوند تا  بتوانند شرایط مراقبت و حساسیت در این حوزه را افزایش داد.

شما از خانواده شهدا هستید و همه مردم ایران وامدار خانواده بزرگ شهدا می باشند، زیرا عزت و سربلندی امروز ما مدیون رشادت های آنان است، سفارش پایانی شما به نیروهای انقلابی و اصولگرا جهت درس گرفتن از این بزرگان چیست و نظر شما در مورد وحدت این جریان چیست؟
بنده برخود می بالم از اینکه در کشوری زندگی می کنم که انسان هایی بودند و هستند که جان با ارزش خود را تقدیم رفاه و زندگی آیندگان کردند تا هیچ کس امروز حق تعرضی به آنان نداشته باشد و حاصل آن، امروز نظامی است که بر خون شهدا استوار است. رشادت های این شهیدان می تواند عامل بازدارنده ای باشد برای تمامی مسئولانی که ممکن است در یک لحظه فکر انجام کاری اشتباه و خلاف و یا پایمال کرن حق ارباب رجوع و مردم را دارند.
همه مردم باید بدانند خانواده شهدا طلبکار نیستند و انتظار کمکی از سوی مسئولان و مردم ندارند و روشی همچون مناعت طبع پیامبر اکرم (ص) را دارند، اما متاسفانه برخی از مردم با جملات نامناسبی دل خانواده شهید را می شکنند تنها به دلیل کمک اندکی که از سوی دولت به آنان می شود، مردم باید بدانند وقتی خانواده ای از فرزند خود می گذرد از مال، ثروت و مقام گذشته است، تنها انتظار خانواده شهدا عمل به وصیت فرزندان شهیدشان است.
در مورد قسمت دوم سوال وحدت زمانی حاصل می شود که شالوده های آن تعریف شود و گذاشتن نقاط مشترک روی میز و نزدیک کردن نقاط افتراق به نقاط مشترک را تعریفی برای وحدت می توان بیان نمود.اصل وحدت جزء اصل بنیادین نظام ارزشی و پایه های نظام ماندگار است.
تاکید مقام معظم رهبری بر وحدت شیعه و سنی نیز شعار سیاسی نیست ، بلکه شعار اعتقادی است و ایشان می خواهند شیعه و سنی همچون دو برادر با تکیه بر نقاط مشترک بسیار که دارند با یکدیگر زندگی کنندو اختلاف ها را کنار بگذارند. متاسفانه امروزه افراد بسیاری در جامعه پس از گرفتن پست، حزبی برای خود تشکیل می دهند و به دنبال سهم خواهی  و ویژه خواری هستند که با این روند نمی تواند وحدت را به دنبال داشته باشد و تنها لطمات زیادی را چه در جبهه اصولگرایی و چه در جبهه اصلاح طلبی خواهیم خوررد.
  زیرا ویژه خواری سم است برای هر دو جناح ، بنابراین باید گذشت  وحدت صورت بگیرد تا با وحدت قدرت کشور را افزایش دهیم.همچنین باید گفت پایه و اساس وحدت حاکم بودن عقل است و نمی توان با احساس وحدت ایجاد کرد بنابراین باید آن چه که در صحنه واقعیت است را محور کا خود قراردهند

 در حذب و جناح اصولگرایی نیز همین روال را می توانیم در پیش گیریم و اگر بتوانیم مشترکات خود را روی میز بگذاریم وحدت ایجاد خواهد شد، اصولگرایان باید با ایجاد وحدت الگویی برای دیگران باشند و خوشبختانه در این دوره شاهد آن هستیم و اجماع اصولگرایان اتفاق افتاده است. ارسال شده است.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۰
وکیل مردم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی