وکیل مردم

وکیل مردم

در این وبلاگ مصاحبه ها، سخنرانی ها و دیدگاه های دکتر لطف الله سیاهکلی انعکاس داده می شود.

آخرین مطالب

وکیل مردم/بخش دوم مصاحبه هفته نامه افق آینده را با مهندس «لطف الله سیاهکالی مرادی» می خوانید. مهندس از جمله افراد توانمند و صاحب نظر در مسائل گوناگون استان؛ با کارنامه ای بسیار پربار در عرصه کشوری و استانی است. اعلام حضور مهندس به عنوان داوطلب وکالت مردم و شنیدن دغدغه هایش با آرمان «توسعه و پیشرفتی در حق مردم قزوین»، ما را بر آن داشت تا از نزدیک پای صحبت های صریح، دقیق و کارشناسانه شان بنشینیم. با این ظرایف، شما را به خواندن این گفتگوی جذاب دعوت می نماییم.

ضرورت تبعیت از راهبردهای مقام معظم رهبری در سیاست خارجی

مهندس لطف الله سیاهکالی مرادی، در گفتگو با خبرنگار هفته نامه افق آینده، با اشاره به روند سیاست خارجی در کشور اظهار داشت: با تعیین راهبرد سیاست خارجی جمهوری اسلامی توسط رهبری، مسئولین باید فرمایشات مقام معظم رهبری را سرلوحه عملکرد خود قرار دهند و خوشبختانه با وجود برخی اقدامات، تبعیت خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی افزود: برای حفظ دستاوردهای انقلاب در عرصه سیاست خارجی، باید از اجتناب و شتاب خودداری شود و بنا بر فرموده مقام معظم رهبری، مراقبت از خدعه و نیرنگ طرف خارجی ضروری است.

جنگ نرم تنها راه نفوذ دشمنان

مهندس سیاهکالی با اشاره به راه اندازی جنگ نرم به عنوان تنها راه موجود دشمنان برای ساقط کردن انقلاب اسلامی بیان کرد: همه تحلیل گران دنیا بر این امر تاکید دارند که جمهوری اسلامی ایران، حکومتی بسیار قوی است و استکبار جهانی به این درک رسیده است که ایران را با سلاح و جنگ نمی توان نابود کند و در این شرایط از در جنگ نرم وارد شده است.

این مدیر عرصه فرهنگی ادامه داد: در جنگ نرم، دشمن با ایجاد و دامن زدن بر اختلافات از طریق فتنه و برهم زدن محاسبات ذهنی آحاد جامعه، قصد ایجاد بی اعتمادی مردم به مسئولان را دارد که اندک اندک این حس بی اعتمادی، تبدیل به مقابله در گفتار و خشونت می شود تا نهایتا به جنگ مسلحانه و فروپاشی نظام از درون بینجامد.

وی یادآور شد: مطالب جهت دار در شبکه های ماهواره ای و برخی از سایت ها و شبکه های اجتماعی، دسیسه های دشمن برای افزایش زاویه بین مردم و مسئولان، نابودی باورها، تشویش اذهان عمومی و به پا کردن جنگ نرم است.

مهندس سیاهکلی تصریح کرد: خوشبختانه جمهوری اسلامی با رهبری هوشمندانه و مدبرانه مقام معظم رهبری توانسته در جنگ نرم به قله های پیروزی نزدیک شود.

وی افزود: روزی دنیا به این باور خواهد رسید که تمامی راه های ورود برای جنگ نرم و جنگ سخت بر این کشور بسته است و ایران اسلامی محل مناسبی برای دست اندازی های دشمنان نخواهد بود.

معرفی مفسدان نشان از پاکی و سلامت نظام / حکومت در برخورد با مفسدان شوخی ندارد

وی با ابراز تاسف از مشاهده فساد مالی و اقتصادی که اخیرا در کشور مشاهده شده است، اظهار داشت: این مشکلات و فساد مالی در تمامی کشورها و دولت ها وجود داشته و دارد، اما علت علنی نبودن این موارد، دست داشتن مسئولان آن کشورها در موضوع فساد مالی است.

مهندس سیاهکلی ادامه داد: معرفی مفاسد اقتصادی در ایران به مردم، نشان از پاکی و سلامت این حکومت است، هر چند حتی حداقل دزدی بیت المال از سوی مسئولین ما قابل توجیه نیست.

وی افزود: برخورد حکومت با مفسدان نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران در مقوله فساد با کسی تعارف ندارد و با مفسد از هر جناح و با هرگونه وابستگی، برخورد شدید خواهد داشت.

برای نظارت بر معضلات، مجلس و دولت نباید از یک جناح انتخاب شوند

سیاهکالی یکی از علل ایجاد معضلات اقتصادی در کشور را تفسیر پذیری قوانین نام برد و افزود: برای برون رفت از این مشکل و افزایش مراقبت و حساسیت های نظارتی، مجلس و دولت نباید از یک جناح انتخاب شوند.

حاضر نیستم به هر وسیله ای وارد مجلس شوم/ از فرماندار خواسته ام با کوچک ترین تخلف ما، شدیدترین برخورد انجام شود

مهندس سیاهکالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبری جستن از وقوع هرگونه تخلف در انتخابات، اظهار داشتتاکیدم به تمامی دوستان و همراهاناین عرصه، پرهیز از وقوع هر گونه تخلف ای است، زیرا حاضر نیستم به هروسیله ای وارد مجلس شوم؛ به این خاطر از فرماندار خواسته ام در صورتمشاهده کوچکترین تخلفی از سوی بنده یا اعضای ستاد و دوستانم، شدیدترین برخورد را انجام دهند.

خریدن رای مردم در حکم خروج از صراط مستقیم

وی افزودکسانی که تخلف کرده و به فکر خریدن رای مردم هستند، از جاده صراطمستقیم و مسائل اعتقادی خارج هستند و کشور را دچار بحران می کنند.

تا آخر می مانم

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کردبه اندازه وسع خود تلاش دارم با توکل بهخدا و با تمام قدرت در عرصه انتخابات ظاهر شوم و از این رو هیچ قصدی مبنی برکناره گیری از این عرصه را ندارم.

اصولگرایی آزاد اندیش هستم/ سرسپرده حزب و جناحی نیستم

سیاهکلی با تاکید بر عدم وابستگی حزبی خود بیان داشتبندهاصولگرایی آزاد اندیش هستم و خط و مشی خود را در پیروی از سخنانمقام معظم رهبری قرار داده ام و با این خط و مشی، به انقیاد و سرسپردگیاحزاب تن نمی دهم.

وی پیروی از خط رهبری را از جمله افتخارات خود دانست و اظهار داشت: با وجود رهبری بصیر و هوشمند، ایران بارها از گردنه های خطرناک عبور کرده است و بنده پیروی از فرمایشات ایشان را افتخاری برای خود می دانم.

مهندس سیاهکلی با ابراز تاسف از عدم استفاده از ظرفیت برخی مدیران توانمند در استان اظهار داشت: قزوین استانی توسعه یافته از نظر نیروی انسانی است و وجود مدیرانی کم توان و کم ظرفیت و بی انضباط، به حق ظلمی مضاعف در حق شهروندان است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد: مردم فهیم ما وکیلی می خواهند کهبتواند از حقوق آن ها دفاع کند، پای خواسته های آنان بایستد و با بی انضباطی هابرخورد کند.

سیاهکلی افزود: با وجود مردمی ولایت مدار و پایبند به انقلاب، که در عمل پای انقلاب ایستاده اند؛ هر مدیری باید با تمام توان خود در جهت محقق شدن انتظارات به حق مردم کوشش کند.

انتظار از شهرداری برای پبشبرد پروژه های استانی و ایجاد اشتغال

کارشناس مسائل اجتماعی هم چنین با اشاره به نقش تاثیرگذار شهرداری ها در توسعه و پیشرفت استان ها، اظهار داشت: با توجه به میزان بودجه شهرداری، انتظارات از نحوه اجرا و عملکرد شهرداری برای پبشبرد پروژه های استانی و ایجاد اشتغال در استان محقق نشده است، آن هم در شرایطی که به دلیل مشکلات شدید بودجه ای، دولت به تنهایی نمی تواند از پس امور عمرانی و ایجاد اشتغال برآید.

اگر الموت در دست دیگران بود

مهندس لطف اله سیاهکلی با اشاره به معضل عدم بهره گیری از ظرفیت های بالقوه استان گفت: قزوین استانی غنی و بهره مند از مواهب الهی است اما متاسفانه بهره درستی از این نعمات برده نشده است؛ به عنوان نمونه، الموت بهشتی است که اگر در استانی دیگر همچون اصفهان قرار داشت به بهترین شکل از ظرفیت های گردشگری آن در جهت رشد اشتغال و درآمد زایی ایجاد می شود، اما متاسفانه در استان ما حتی از آب موجود در الموت نیز بهره درستی برده نمی شود.

از طارم غافل نشویم

این مدیر باتجربه ملی ادامه داد: منطقه 4 فصل طارم هم دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه کشاورزی، دامپروری یا باغداری است و حتی در مناطق ایلات نشین ما با اندکی مدیریت، می توان بیشترین بازده را برای استان ایجاد کرد.

ضرر برای استان، سود برای تهران!

وی نسبت به لزوم بهره مندی استان از سود پروژه های کشوری، اظهار داشت: متاسفانه کارخانه سیمان آبیک معضلی برای شهر شده است و تنها آلودگی را مهمان ناخوانده ساکنان آبیک کرده است، در حالی که سود سرشار کارخانه به تهران سرازیر می شود، اما مسئولان ذیربط حتی حاضر نیستند با استفاده از تکنولوژی نوین، از میزان آلودگی موجود بکاهند.

این کارشناس هم چنین وجود نیروگاه شهید رجایی را نیز از دیگر مواردی دانست کهبار گرانی بر دوش استان شده است و مسئولان ذیربط و نمایندگان مجلس، باید سهماستان را از این پروژه های عظیم کشوری احصاء کنند.

بیکاری تحصیلکرده ها دغدغه این روزها

وی با ابراز تاسف از نبود بازار کار برای فارغ التحصیلان در مقاطع کارشناسی ارشد ودکترا در استان اظهار داشت: نبود بازار کار و عدم طرح و برنامه کارآمد برای اشتغالقشر تحصیلکرده از جمله دغدغه ها و نگرانی های بنده برای نسل جوانی است که آینده این مملکت و انقلاب به دست آن هاست.

زنان و نبود برنامه منسجم رد جامعه

مهندس سیاهکلی با اشاره به نقش پررنگ بانوان در جامعه اظهار داشتمتاسفانه در جامعه و توسط مسوولان، برنامه های منسجم و منظمی برای قشر بانوان، حتی درحوزه ورزش نیز در نظر گرفته نشده است.

سنت به روز نشده و سبک زندگی غربی

این کارشناس حوزه فرهنگ با اشاره به لزوم توجه و شناخت مشکلات روحی شهروندان تاکید داشت: راه برون رفت از مشکلات اجتماعی، شناخت مشکلات اندیشه ای و روحی مردم به ویژه جوانان است؛ زیرا به دلیل به روز نشدن سبک زندگی ما و عدم ارائه الگوی مناسب و نوین ایرانی  اسلامی، برخی از جوانان به الگوهای غربی روی آورده اند.

سهم خواهی ها لطمه زننده به وحدت

وی با تاکید بر لزوم وحدت در تمامی جناح های کشور اظهار داشت: متاسفانه امروزه افراد بسیاری در جامعه پس از گرفتن پست، حزبی برای خود تشکیل می دهند و به دنبال سهم خواهی هستند که ادامه این روند نه تنها وحدت آفرین نیست، بلکه لطمات فراوانی را چه در جبهه اصولگرایی و چه در جبهه اصلاح طلبی، ایجاد خواهد کرد.

اصولگرایان باید با ایجاد وحدت، الگو و سرآمد دیگران باشند

وی در پایان خاطر نشان کرد: بنابراین برای حفظ وحدت در کشور، باید به گذشت و عبور از خودخواهی روی آورد، به تبع در جناح اصولگرایی نیز با همین روال و توجه به مشترکات، وحدت ایجاد خواهد شد چرا که اصولگرایان باید با ایجاد وحدت، الگو و سرآمد باشند و خوشبختانه در این دوره زمزمه های اجماع اصولگرایان بیش از پبش شنیده می شود.

فتنه خط قرمز آحاد ملت و نظام است

لطف‌اله سیاهکالی مرادی، با رد برخی شایعات در استان مبنی بر اینکه از جریان فتنه اعلام برائت نکرده است، اظهار کرد: فتنه خط قرمز آحاد ملت و نظام است و همه به این خط قرمز پایبند هستیم.

وی با اشاره به اینکه نه تنها فتنه بلکه هر گونه قانون شکنی در جامعه نیز محکوم است، افزود: کسی که خود قانون شکن است و یا با قانون شکنان ارتباط دارد  هیچ‌گاه نمی تواند شخص مناسبی برای قوه مقننه باشد.

این فعال عرصه سیاسی فتنه را فراتر از قانون شکنی دانسته و عنوان کرد: هیچ گاه با فتنه و همچنین قانون شکنان ارتباطی نداشته و ندارم و همیشه این دو عنصر در جامعه را محکوم میکنم.

162
هفته نامه افق آینده
http://www.ofoghpress.ir/Default.aspx
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۹
وکیل مردم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی